Logo
Knowledge base
London Chamber Knowledge base
Logo
استاندارد بین المللی ISO 22716( استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی)

ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی می باشد و شرکت های بازرگانی و تولیدی که در حوزه خرید و فروش، واردات، صادرات و تولید محصولات آرایشی بهداشتی فعالیت می کنند نیاز به اخذ گواهینامه ISO 22716 دارند. استاندارد ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی که توسط سازمان بین المللی ISO، اصول و روش های تولید در شرایط خوب را اعلام می کند. بنابراین خرده فروشان، شرکت های پخش لوازم آرایشی بهداشتی، تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهیزات آرایشی بهداشتی جهت حضور در بازارهای داخلی و بین المللی نیاز به گرفتن گواهینامه ایزو 22716 همچنین رعایت دستورالعمل های تولید در شرایط خوب دارند.

ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی

سازمان استاندارد بین المللی ایزو توسط کمیته فنی ISO / TC 217 ایزو 22716 استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی را تدوین و منتشر کرد. این استاندارد توسط سازمان های دولتی و نظارتی که رهنمودها را برای روش تولید خوب استاندارد GMP توصیه می کنند، پذیرفته شده است. استاندارد ایزو 22716 دستورالعمل هایی همانند راهنمایی در مورد روش های خوب تولید محصولات آرایشی بهداشتی را عنوان می کند. این دستورالعمل ها برای درنظر گرفتن صنایع آرایشی بهداشتی تهیه شده است و نیازهای خاص مصرف کننده و تولید کننده را در نظر می گیرد.

دستورالعمل استاندارد ایزو 22716 توصیه های سازمانی و عملی را در زمینه مدیریت عوامل انسانی، فنی و اداری موثر بر کیفیت محصول ارائه می دهد. این استاندارد بین المللی رهنمودهایی را برای تولید، کنترل، نگهداری و حمل و نقل محصولات آرایشی ارائه می دهد. دستورالعمل استاندارد ایزو 22716 جنبه های کیفی محصول را پوشش می دهد ولی در مورد ایمنی و بهداشت کارکنان سایت هیچ تضمینی نمی دهد. لذا پیشنهاد می شود سازمان های متقاضی اخذ گواهینامه ایزو 22716 ، گواهینامه ایزو  45001(استاندارد ایمنی و بهداشت سازمانی) و گواهینامه ایزو 9001(سیستم مدیریت کیفیت) را نیز اخذ نمایند. ایزو 22716 بر اساس دستورالعمل استاندارد GMP تدوین شده است.

مزایای اخذ گواهینامه ایزو 22716 (استاندارد صنایع آرایشی بهداشتی)

22716 تمام جنبه های زنجیره تأمین را پوشش می دهد و معیارهای کیفیت را طی مراحل مختلف ساخت و تولید تعیین می کند. ایزو 22716 یک روش جامع را برای کسانی است که در مراحل مختلف تولید لوازم آرایشی و بهداشتی از جمله خرید مواد اولیه، و بسته بندی صنایع آرایشی بهداشتی کار می کنند، فراهم می کند.

مزایای ISO 22716 بسیار زیاد است و می تواند مختص تجارت خاص شما باشد. با این حال، مزایای ISO 22716 شامل موارد زیر است:

جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اخذ استاندارد تخصصی لوازم آرایشی و بهداشتی با مشاوران واحد بین الملل سهاطوس در ارتباط باشید.